کارکنان حراست پالایشگاه پنجم پارس جنوبی

«اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»

کارکنان حراست پالایشگاه پنجم پارس جنوبی

«اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»

كد ساعت و تاريخ

کارکنان حراست پالایشگاه پنجم پارس جنوبی

اسلاید شو

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

با گسترش استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، برخی از قدرت‌های بزرگ به گونه‌ای دیپلماتیک سعی در قدسی سازی چهره خود و دشمن سازی از دیگران در عرصه بین الملل دارند. به عبارت دیگر قدرت‌های بزرگ از این قدرت رسانه‌ای برای جذب مخاطب و جهت دهی به جریانات فکری بی‌نظر یا مردد در جهت نیات و نگرش‌های خود استفاده می‌کنند؛ این امر را می توان نوعی از جنگ در فضای سایبری دانست.

 با همه‌گیر شدن استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، بار اصلی دیپلماسی هر کشور بر دوش رسانه‌هاست. پیام‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، دینی و مراودات دیپلماتیک در فضای رسانه‌ای دست به دست شده و بازنمایی رویه رفتاری و ارزشی یک جامعه را به نمایش می‌گذارد. حجم قابل توجهی از تعاملات تصمیم‌گیران و رهبران سیاسی در رسانه‌ها منتشر می‌شود و بازخورد مردم همان کشور و مردم کشورهای دیگر نسبت به تصمیمات آنان بسیار حائز اهمیت است.

برخی از قدرت‌های بزرگ با استفاده از ابزار قدرتمند رسانه، به گونه‌ای دیپلماتیک سعی در قدسی سازی چهره خود و دشمن سازی از دیگران در عرصه بین الملل دارند. این امر از طرق مختلف نامحسوس و غیرمستقیم فرهنگی در فضای سایبر ایجاد می‌شود که در نهایت می‌توان آن را نوعی از جنگ در فضای سایبری دانست.

به عبارت دیگر قدرت‌های بزرگ از این قدرت رسانه‌ای برای جذب مخاطب و جهت دهی به جریانات فکری بی‌نظر یا مردد در جهت نیات و نگرش‌های خود استفاده می‌کنند و بیش از آنکه به طور مستقیم به تمایزات بین خود و مخاطبان تکیه داشته باشند به موارد مشابه و ایجاد یک زنجیره اتصالات و انسجام بخش بین عقاید و نگرش‌ها تاکید دارند.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۳:۲۲
رئیس پدافند غیر عامل با تاکید بر اینکه تهدید در فضای سایبری موضوعی جدی است و قابل اغماز نیست گفت: هرچه داده های شما با ارزش تر باشد امنیتی تر می شود.
به گزارش پایداری ملی، غلامرضا جلالی رئیس پدافند غیر عامل در تیتر امشب گفت: باج افزار طیفی از بدافزارها هستند که از منافذ برنامه ها مثل شکاف های فنی نفوذ می کنند و برنامه را از دسترس کاربر خارج می کنند و در قبال وصل شدن مجدد باجگیری می کنند.

تهدید در فضای سایبری جدی است

جلالی افزود: باج افزارها سه دسته هستند. دسته اول کم اثر یا کم خطر، دسته دوم با خطر متوسط و دسته سوم پرخطر تلقی می شوند. بخشی از این سلاح ها جاسوسی اطلاعاتی می کنند. بخشی از بدافزارها اطلاعات را گروگان می گیرند که باج افزار نامیده می شوند، بخشی هم زیرساخت ها را تخریب می کنند.

وی افزود: بخشی دیگر از این بد افزارها طبق گفته اسنودن که پیمانکار این شرکتها بود در سیستم ها نفوذ و باج گیری می کنند. اولین نفوذ 12 می امسال که تقریبا 25 روز گذشته بود، اتفاق افتاده است.
 
جلالی گفت: در بررسی های اولیه مشخص شده است که مرکز انتشار اولیه این ویروس در آمریکا است و مربوط به آژانس اطلاعات امنیت آمریکا می باشد و خود آمریکا در این حمله آسیبی ندیده است.