کارکنان حراست پالایشگاه پنجم پارس جنوبی

«اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»

کارکنان حراست پالایشگاه پنجم پارس جنوبی

«اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»

كد ساعت و تاريخ

کارکنان حراست پالایشگاه پنجم پارس جنوبی

اسلاید شو

۵۳ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

امــــروزه پــیــشــــرفــــت عــلـــوم و فــنـــاوری هـــا ســبـــب می گرددتا انسانها با اتکاء به تکنولوژی نوین، رفتارهای جدیدی را کسب نمایند. هر گونه تغییر جدید می تواند اثرات متفاوتی را در کلیه ابعاد زندگی فردی، اجتماعی ، اقتصادی و … انسان به وجود آورد.اما از میان این عوامل آنهایی که در سلامتی انسان تاثیرگذار هستند از نقش ویژه ای برخوردارند.

امروزه به دلیل گذر اپیدمیولوژیک یعنی جایگزینی بیماری های غیرواگیر به جای بیماری های واگیر به خاطر کنترل عوامل بیولوژیک از یک طرف و نقش رفتارهای ناهنجار بهداشتی و سبک زندگی و شیوه های تغذیه در افزایش میزان بیماری های غیرواگیردار از طرف دیگر ، لزوم تغییر نگرش در مراقبت و بهداشت را با هدف حفظ و ارتقای سلامتی ایجاب می کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۴ ، ۱۲:۱۲

زهد

نوع زندگی امامان معصوم علیه السلام را می توان چنین تقسیم بندی کرد

1. ساده زیستی، به هنگام حکومت داری.

2. ساده زیستی در وضعی که بیشتر مردم فقیر باشند.

3. زندگی متوسط در وضعی که اقتصاد جامعه در سطح خوبی بود و آنان حاکم نبودند.

4. دوری از زندگی مرفه و تجملات، در هر حال.

یکی از زهد فروشان عصر امام صادق علیه السلام، سفیان ثوری بود. وقتی در مسجدالحرام، امام صادق علیه السلام را با لباس های زیبا دید، نزد حضرت رفت و گفت: رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم چنین لباسی را نپوشید؛ همچنین علی علیه السلام و پدرانت چنین لباسی بر تن نکردند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۴ ، ۱۱:۴۶

/4ef 4f



سه جریان عمده مخالف حکومت حضرت علی(ع) هر یک به روشی به دشمنی با حضرت پرداختند و برای دستیابی به اهداف خویش توطئه های فراوانی به راه انداختند. از این سه جریان، ناکثین از همه بیشتر در این راه پیش قدم بوده اند. اینها کسانی بودند که جزء اصحاب پیامبر و از اولین بیعت کنندگان با حضرت امیر(ع) بودند. سمبل این جریان طلحه و زبیر هستند. بررسی این جریان می تواند ما را در شناخت دشمنان داخلی انقلاب اسلامی که در لباس دوستی تیشه به ریشه انقلاب می زنند، یاری دهد. جریان ناکثین (پیمان شکنان) قصه دردناک خودی های بریده از آرمان ها است. ناکثین داستان عبرت آمیز برگزیدگانی است که دنیاطلبی، آنان را در مدار نفاق قرارداد و سرانجام به مبارزه با امام(ع) کشاند. این جریان آینه عبرت است. درسی برای تمامی کسانی که باور دارند دنیا محل امتحان است و ماده امتحانی آن، عشق به خداست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۴ ، ۱۵:۴۳



به طور کلی فقدان مدارک و اسناد و مکاتیب تاریخی و انبوه وقایع و حوادث گوناگون، که تاروپود تحولات تاریخی ایران را تشکیل می‌دهد کوشش مورخان و محققان را در روشن ساختن ادوار تاریخی این کشور دشوار ساخته است، حتی در بعضی دوران های تاریخی را از خلال این همه حوادث گوناگون به خوانندگان عرضه دارند...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۴ ، ۱۵:۳۱



معرفی تمامی جنگ های تاریخی ایران از ابتدا تا کنون



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۴ ، ۱۵:۰۵

,اینترنت, اعتیاد به اینترنت, شبکه های اجتماعی,اطلاعات عمومی،دانستنیها،معلومات عمومی،آیا می دانید



رواج بیش از حد شبکه های مجازی و اجتماعی در بین مردم، در کودکان و نوجوانان نقش پررنگی دارد و تحقیقات جدید نشان می دهد که این موضوع باعث بلوغ زودرس در آن ها می شود.

 گسترش روزافزون استفاده کودکان از اینترنت پیش از شناخت خاستگاه استفاده از آن و خطرات و آسیب های پیش رو و نحوه ی پیشگیری از خطرات احتمالی، عواقبی از جمله اعتیاد به اینترنت، افزایش تعارض بین والدین و کودکان، افزایش تعداد کودکانی که به بلوغ زودرس دچار می شوند و ...... را در پی داشته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۴ ، ۱۴:۵۲



تاریخ یعقوبی از قدیمترین تاریخ‌های عمومی به زبان عربی، نوشته احمدبن ابی یعقوب بن جعفربن وَهْب بن واضح یعقوبی است.
این کتاب خلاصه‌ای است از تاریخ جهان از آغاز تا میانه‌های سده ۳ق است. که نکات آشکاری در مورد سازمان اداری و تشکیلاتی حکومت‌های سده ۲ و سده ۳ق روشن می‌کند. منشیگری و کاتب بودن یعقوبی به او کمک کرد تا اطلاعات گرانبهایی را در کتاب خود بگنجاند.
ویژگی آشکار تاریخ یعقوبی یاد سرگذشت امامان شیعه است . او به مناسبت ذکر وفات ائمه، خلاصه‌ای از سرگذشت و سخنان آنان را تا امام علی النقی آورده است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۴ ، ۱۴:۴۲

,@, تلفظ @, علامت @,اطلاعات عمومی،دانستنیها،معلومات عمومی،آیا می دانید



آیا می دانید در دیگر کشور ها به علامت @ چه می گویند و آن را چگونه تلفظ می کنند؟!

ورود لغات و عبارت های بیگانه به زبان های محلی همواره یکی از دغدغه های بسیاری از افرادی بوده است که علاقه شدیدی به زبان و فرهنگ خود دارند. امروزه با گسترش ارتباطات و رشد روزافزون فناوری شاهد تولید نام های جدیدی هستیم که بلافاصله در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند؛ اما شاید جالب باشد که بدانید علامت @ در همه جای دنیا اَت تلفظ نمی شود و بسیاری از کاربران در نقاط مختلف دنیا این علامت را به سبک کشور خود تلفظ می کنند یا نامی برای آن انتخاب کرده اند. با ما همراه باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۴ ، ۱۱:۰۵

محققان آمریکایی بعد از چند دهه مطالعه فرضیه های تایید نشده، در نهایت به این نتیجه رسیدند که آسیب مغزی در حقیقت پیامد افسردگی های طولانی مدت است و نه عاملی مستعدکننده برای آن.

رابطه افسردگی با از دست دادن حافظه

 تحقیقات جدید برای اولین بار ثابت می کند که افسردگی موجب کوچک شدن هیپوکامپ hippocampus مغز می شود که مسئول شکل گیری حافظه جدید است. این امر از دست رفتن عملکردهای حسی و رفتاری را به دنبال دارد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۴ ، ۱۰:۴۹

,زمین, عکس زمین, عکس هوایی زمین,اطلاعات عمومی،دانستنیها،معلومات عمومی،آیا می دانید


 یک ماهواره هواشناسی ژاپنی اخیرا زیباترین تصویر مشاهده شده از زمین را ارائه کرده است که توسط نیویورک تایمز منتشر شده است.

عکس هوایی از زمین

ماهواره ژاپنی Himawari-8 هر 10 دقیقه یکبار ، یک تصویر از زمین ثبت می کند و انتشارات روزنامه نیویورک تایمز از آن ها برای ایجاد یک آلبوم از سیاره زمین در هر 24 ساعت استفاده می کند.

تصویر روز اول این ماهواره به نمایش یک پرتره زنده از غرب اقیانوس آرام به همراه توفان های Chan-hom و Nangka پرداخته که به آرامی به سمت غرب در حال چرخش هستند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۴ ، ۱۰:۴۶